Ledenbrief november 2021 – concept kandidatenlijst Stadsdeelcommissie Zuidoost

5 november 2021

Met trots presenteren wij de conceptkandidatenlijst van de PvdA Amsterdam Zuidoost voor de verkiezing in maart 2022 van de nieuwe stadsdeelcommissie Zuidoost. Graag nodigen wij u uit voor de Algemene Ledenvergadering PvdA Zuidoost op woensdag 10 november, aanvang 19.30 uur. De ALV vindt plaats in CEC Meets, Bijlmerdreef 1289. Daar is de ruimte om 1.5m afstand te houden. Voor toegang is de coronapas (QR code) vereist.

Agenda:

• Ledengesprek over de speerpunten van de PvdA Amsterdam Zuidoost.
  • Kandidatenlijst PvdA Amsterdam Zuidoost bij de verkiezing van een nieuwe stadsdeelcommissie Zuidoost in 2022.

Het advies van de commissie onder leiding van Helen Burleson wordt ter vaststelling aan de leden voorgelegd. De kandidatenlijst is een aansprekende lijst van en voor Zuidoost. Met een bijzondere mix van ervaring en vooral ook nieuw politiek talent. Dit is de lijst:

1. Ara Heuvel (45) woont vijftien jaar in Zuidoost. Hij werd profvoetballer, speelde ook in het buitenland en nu voor zijn plezier nog wekelijks bij AJAX. Hij is werkzaam bij de GG&GD en werkt daarnaast als zelfstandig adviseur en coach. Politiek heeft hij als overtuigd sociaaldemocraat altijd gevolgd. Ara kan het sociale verhaal van de PvdA vertellen en zoekt daarbij de verbinding met het Zuidoost gevoel. Hij was kritisch over eerdere keuzes die de PvdA heeft gemaakt. Ara wil nu een bijdrage leveren en zich inzetten dat het nieuwe elan in Zuidoost alle bewoners ten goede komt.
  2. Michel Idsinga (74) heeft zijn sporen als volksvertegenwoordiger, ook als voorzitter van de PvdA fractie in Zuidoost, al ruimschoots verdiend. Hij houdt koers ook bij omstreden kwesties als windmolens bij de Gaasperplas of instelling van blauwe zones eerder dan betaald parkeren. Hij staat onvermoeibaar op de bres voor de belangen van de kwetsbare en van de oudere medemens en van mantelzorgers, voor verbetering van de (gebiedsgerichte) dienstverlening, voor het Masterplan Zuidoost. Wij  zijn blij dat Michel bereid is nog een termijn door te gaan.
  3. Moenira Luqman (36) werkt als communicatieadviseur bij de brandweer. Ontdekken en leren maakt haar blij en dat deelt zij met jongeren. Moenira geeft leiding aan het Studiehuis Zuidoost en trekt de kar van Life Skills om jongeren aan te sporen mee te doen in de samenleving. Als bevlogen sociaaldemocraat wil zij haar stem verheffen: iedereen heeft recht op een eerlijke kans en niet kunnen bestaat niet. Moenira gaat voor positieve  energie en weet zo mensen te verbinden.
  4. Irene Gefferie (71) was als lid van de stadsdeelcommissie de afgelopen jaren onvermoeibaar als luisterend oor voor een ieder die dat nodig had. Voor senioren heeft zij tal van activiteiten georganiseerd als het maken en voordragen van gedichten, het opzetten van een moestuin in een ouderencomplex. Met oud en jong doet zij aan slagbal. Irene wordt alom gerespecteerd voor haar inzet, creativiteit en levenservaring.
  5. Ditmar Brienen (23) studeert rechten en houdt van Zuidoost om haar uitstraling en energie. Zij wil haar generatie overtuigen van het belang van de sociaaldemocratie voor de democratie zelf en voor kansen voor iedereen. Ditmar gaat voor de kracht van samen iets doen aan de groeiende ongelijkheid. Ditmar was al actief als maatje en wil nu bijdragen aan de lokale democratie, daar waar het moet beginnen.
  6. Frank Vreugd (62) heeft ervaring als toezichthouder en is nu nachtmanager van een hotel. Ook steunt hij sporters in hun loopbaan. Frank is een actieve buurtbewoner die zich inzet voor  de wijkraad. Hij is steun en toeverlaat voor mensen die dat kunnen gebruiken om de juiste weg te vinden.
  7. Ferdinand Loswijk (50) werkt in de beveiliging in een ziekenhuis. Was ook teamleider a.i. en studeert nu integrale veiligheidskunde aan het hbo. Ferdinand wil de sociaaldemocratische waarden uitdragen met een scherp oog voor de menselijke maat. Schoon, heel en veilig is belangrijk voor hem.
  8. Talita Keerveld (66) is als lid van de stadsdeelcommissie zeer zichtbaar. Op straat, in de tuin van Groei en Bloei en bij mensen thuis die hulp nodig hebben. Talita is een kleurrijk persoon die de sociaaldemocratische waarden uitdraagt op een wijze die voor veel mensen in Zuidoost herkenbaar is.
  9. Rachid Chafi (32) is bioloog, beleidsmedewerker en lid van het afdelingsbestuur. Rachid is een sociaaldemocraat in hart en hoofd. Hij vindt dat alles dat gedaan moet worden om de aarde te behouden voor de komende generaties, samen moet gaan met een gezonde en betaalbare toekomst voor iedereen.
  10. Agartha Frimpong (66) is de fietskoningin van Zuidoost, die veel nieuwkomers veilig heeft leren fietsen. Agartha is een open en benaderbaar persoon voor iedereen die hier nieuw is en de weg in de samenleving van Zuidoost zoekt. Agartha zet zich er al jaren voor in dat de PvdA in Zuidoost gehoord en gezien wordt.
  11. Henk Boldewijn (62) was lid voor de PvdA van de Gemeenteraad van Amsterdam en is nu penningsmeester van de PvdA Zuidoost. Henk werkt als sportleraar en als ICT kracht op een basisschool in Zuidoost. Henk ondersteunt sportverenigingen en is de drijvende kracht achter sportstimulering van jong en oud.
  12. John Leerdam (60) is van harte bereid de PvdA Zuidoost als lijstduwer op te tillen. Hij was eerder lid voor de PvdA van de Tweede Kamer. John is regisseur van tal van film en theaterproducties. John is een boegbeeld van waar de PvdA voor staat, breed bekend en gewaardeerd voor de flamboyante wijze waarop hij de kracht van de multiculturele samenleving uitdraagt.

Het afdelingsbestuur PvdA Amsterdam Zuidoost,

Nick Bolte, voorzitter.