Dag van de Arbeid activiteiten

27 april 2023

De Dag van de Arbeid komt eraan en gelukkig zijn er weer vele activiteiten op deze dag.

De PvdA Zuidoost organiseert vanaf 14:00 uur een 1 Meiviering in het Verpleeghuis De Venser. Naast het gebruikelijke gebak en rozen zullen we samen met de bewoners onze jubilarissen eren,  onze strijdliederen zingen, maar ook in gesprek gaan met prominente PvdA leden zoals Dijkgraaf Joyce Sylvester en Stadsdeelvoorzitter Tanja Jadnanansing.

De FNV organiseert om 15:00 uur een actiemars vanaf de Zuidas naar het Martin Luther Kingpark, waar een manifestatie op 16:30 uur volgt. Klik hier voor meer informatie.
In het park is veel te doen! Kijk hier voor het dagprogramma. Laat je inspireren door workshops, theater, muziek en sprekers. Ook is er gratis eten en drinken en zijn er leuke activiteiten voor de kinderen. De manifestatie eindigt om 19:30 uur.

Vanaf 20:00 uur organiseren GroenLinks Amsterdam en de PvdA Amsterdam samen een avondprogramma over Internationale Solidariteit in oorlogstijd om stil te staan bij deze belangrijke dag in Mike’s Badhuistheater in Oost.
Tanja Jadnanansing zal in gesprek gaan met onder andere Tineke Strik (Europarlementslid voor GroenLinks), Kati Piri (Tweede Kamerlid voor de PvdA). Rutger Groot Wassink (wethouder Vluchtelingen voor GroenLinks), Cinta Depont (PAX) en natuurlijk de zaal zelf in gesprek gaan. Klik hier voor meer informatie.

Kortom, er is genoeg te doem op 1 mei! Ga erop uit en tot snel!

Strijdbare groet,

Het afdelingsbestuur PvdA Amsterdam Zuidoost