Ledenbrief 9 juni 2020

9 juni 2020

Vijf bewoners uit Zuidoost organiseren morgen, woensdag 10 juni van 17.00 tot 18.30 op het Anton de Komplein het Black Lives Matters Protest.

Iederéén wordt gevraagd de gezondheidsmaatregelen te respecteren en vreedzaam te demonstreren. Het is belangrijk dat wij, mensen uit Zuidoost, samen van ons laten horen, dat het afgelopen moet zijn met racisme en achterstelling. Laat het een demonstratie van hoop zijn.

De urgentie is groot dat nieuwe stappen gezet worden om de groeiende ongelijkheid aan te pakken. Dit begint met beter onderwijs, een eerlijke kans op werk en met respect voor alle mensen die hier hun toekomst willen opbouwen. Het is een goed begin dat het gemeentebestuur nog dit jaar twee miljoen euro extra investeert in kansen voor mensen in Zuidoost.  Samen met de regering in Den Haag, de maatschappelijke partners in Zuidoost en het bedrijfsleven ‘aan de andere kant van het spoor’ moeten wij dit elk jaar opnieuw twintig jaar volhouden. Het moet een gezamenlijke inspanning van de gemeenschap in Zuidoost zijn, dat in 2040 iedereen volwaardig meedoet.

Als PvdA Zuidoost werken wij nu aan het Masterplan Zuidoost, wat beter kan en beter moet op het gebied van onderwijs, wonen en werken. Op de ledenvergadering donderdag 2 juli bespreken wij onze droom van één Zuidoost.  Zet dit vast in je agenda, de uitnodiging hoe wij dit precies gaan doen krijgen jullie op 25 juni. Ook bespreken wij dan wat wij als leden kunnen bijdragen aan de zomervakantieactiviteiten in Zuidoost, dit jaar extra belangrijk.

In september hopen wij het Manifest Masterplan Zuidoost te presenteren.

Nick Bolte, voorzitter PvdA Amsterdam Zuidfoost