Kandidaat Gemeenteraadslid Nenita La Rose (2018)

Hier vind u de nodige informatie van kandidaat Gemeenteraadslid Nenita La Rose

Dit is kandidaat Gemeenteraadslid Nenita La Rose uit Amsterdam Zuidoost. Zij staat op plaats 5 op de kandidatenlijst. Nenita is moeder van 4 kinderen en getrouwd met Marcel La Rose (oud-Stadsdeelvoorzitter van ons Stadsdeel). En Nenita is ook de moeder van de welbekende zangeres Natalie La Rose.

Op plaats 5 Nenita La Rose:

“In ons Amsterdam moet iedereen gelijke kansen hebben op goed onderwijs en op goed werk. Daar hoort bij het recht op een betaalbare woning en respect voor diversiteit. Het bouwen aan een gezonde en eerlijke samenleving begint met de wil tot verandering. Daar wil ik krachtig aan bijdragen als lid van de Amsterdamse gemeenteraad”.

Nenita is jurist en conflictbemiddelaar uit Amsterdam Zuidoost, geboren in Suriname en opgegroeid in Nederland. Zij woont sinds 1983 met haar gezin in het prachtige Zuidoost. Zij is vele jaren werkzaam geweest bij de gemeente Amsterdam waaronder ook als lid van het management-team van de ambtelijke organisatie van het Stadsdeel Zuidoost, is voorzitter geweest van de Muziekschool Zuidoost en is daarna ruim acht jaar directeur geweest van een internationale organisatie die over de hele wereld helpt opkomen voor de Rechten van het Kind.
Thans is zij lid Raad van Toezicht van Stichting MaDi die inwoners van Amsterdam Zuidoost en Diemen ondersteunt bij het oplossen van problemen in hun maatschappelijke en financiële situatie. Landelijk is zij voorzitter van de Nederlandse Vrouwen Raad, die opkomt voor de emancipatie van vrouwen

Zij is al vele jaren lid van de PvdA en wil nu weer al haar energie steken in de verbetering van de positie van de burgers van onze stad.
“Er is veel verbeterd in Amsterdam en in Zuidoost. Maar er moet nog steeds erg veel gebeuren! Ik weet hoeveel zorg er nog altijd bij families is over het dagelijkse bestaan. En over de toekomst van de kinderen. Ik ken de problemen welke nog altijd schuilgaan achter veel voordeuren in onze stad.”