Ledenbrief februari 2021 | Campagne Tweede Kamerverkiezingen

17 februari 2021

Samen campagne voeren is in deze tijd belangrijker dan ooit om onze PvdA op de weg omhoog te zetten. Wat mooi is om te doen, even langsgaan of mensen op straat aanspreken met een folder en een roos, kan nu niet. Wij gaan dus brievenbussen vullen met de foto van Lilianne  Ploumen en de oproep Stem PvdA. En er is leuk laatste nieuws, lees verderop.

De laatste twee weken gaan wij ook op pad met persoonlijke brieven van Amma Asante, onze landelijke lijstduwer en van Tanja Jadnanansing, onze voorzitter van stadsdeel Zuidoost. Op de lokale radiozenders zijn oproepen Stem PvdA te horen van Amma Asante, Tanja Jadnanansing en Hannah Belliot.

De leden vragen wij mee te helpen met de verspreiding, vele handen maken licht werk. Mail ons, [email protected] , dat jij in je eigen straat, flat of elders brievenbussen wilt vullen. Het campagneteam neemt dan contact met je op, wij bezorgen het materiaal bij jou aan huis.

Vrijdag 18e gaan wij van start. Tussen 26 februari en 11 maart krijgen de briefstemmers (kiezers boven de 70) hun stembiljet thuis bezorgd. Dit moet uiterlijk 12 maart op de post zijn gedaan. Naar de stembus kan op sommige locaties al op 15 en 16 maart, maar alleen op 17 maart zijn alle stemlokalen open. Als u de deur niet uit kan of wilt, kunt u iemand anders machtigen. Dit kan ook iemand van de partij zijn, laat het ons weten als u dat wilt.

Leuk nieuws: het blad OPZIJ heeft haar favoriete kabinet samengesteld. Met op de voorpagina Minister-president Lilianne Ploumen, want “het is gewoon tijd voor een vrouwelijke premier, voor deze politiek gepokte en gemazelde diehard met een een zachte tongval”. Maak zelf van deze tekst samen met de poster (als bijlage bijgevoegd) een mooie mail en stuur deze naar familie, vrienden, buren en bekenden. De PvdA is er weer.

OPZIJ doet dit ook vanwege 8 maart Internationale Vrouwendag. En daarom organiseert de PvdA Zuidoost op zaterdag 6 maart vanaf 18.45 uur een vrolijke vrouwendag, een talkshow met gasten, filmpjes, muziek en dans. U kunt er bij zijn via een livestream. Op zondag 7 maart is de landelijke PvdA livestream met o.a. Lilianne Ploumen en muziek Shirma Rouse. U krijgt voor beide nog een uitnodiging.

Nick Bolte, voorzitter PvdA Amsterdam Zuidoost