Ledenbrief december 2020

29 november 2020

Woensdag was Zuidoost gastvrouw van een mooie viering van Srefidensi Day, meer dan 400 mensen hebben de live uitzending bekeken.

Vandaag is de lijst bekend gemaakt van de PvdA voor de Tweede Kamerverkiezingen in 2021. Lijstduwer is Amma Asante, wel bekend in Zuidoost. Amma doet belangrijk werk als voorzitter van de Landelijke Cliëntenraad. Voor ons geen beletsel veel voorkeurstemmen voor haar te werven.

De ledenvergadering PvdA Amsterdam Zuidoost is, als aangekondigd, op dinsdag 1 december vanaf 19.30 uur via SamenOnline. Dinsdag krijgt u bericht over inloggen. Op de agenda staat de situatie in Zuidoost in deze tijd van corona. Alsmede ook huishoudelijke zaken, zoals het financieel jaarverslag 2019 van de afdeling. Het oordeel van de kascommissie luidt: “De kascommissie heeft administratie aangetroffen waarin stukken en verantwoordingsbewijzen aanwezig waren.”  Wel constateert de kascommissie gebreken in de administratieve verwerking. Het bestuur neemt alle aanbevelingen over. En vraagt de leden de penningsmeester Walter Haaswijk, hij is helaas uit Zuidoost verhuisd, te dechargeren.

Verder vragen wij de leden het mandaat van het afdelingsbestuur te verlengen. Verkiesbaar zijn de huidige leden Nick Bolte (voorzitter), Stephano Stoffel(secretaris) en Shaa’ba van Luijk. Nieuw verkiesbaar zijn Henk Boldewijn(penningmeester), veteraan en oud gemeenterraadslid van Amsterdam. Alsook Rachid Chafi (31) die zich onder meer zal bezig houden met de energietransitie in Zuidoost. En Marcus Souze de Santos (27), oud voorzitter van de JS Amsterdam. Zij zullen samen met Shaa’ba werken aan activiteiten speciaal gericht op de jonge(re) leden. Leden die belangstelling hebben het bestuur te versterken zijn van harte welkom. Met twee verkiezingen in 2021 en 2022 op komst is er genoeg te doen.

Het afdelingsbestuur,

Nick Bolte, voorzitter.

Waar ben je naar op zoek?