Extra ledenbrief | overlijden Mario Hupsel

24 september 2020

Mario Hupsel, oud bestuurslid van de PvdA afdeling Amsterdam Zuidoost, is op 61 jarige leeftijd onverwacht overleden. Het overvalt ons met schrik, wij zijn er stil van. Mario kende de straat en iedereen kende Mario. Als het nodig was wist Mario ook de weg om bestuurders tot actie aan te zetten. Actief voor jongeren, in het FNV werkzaam aan meer diversiteit in de vakbeweging. Zijn laatste klus was bij het Weekend College van het ROC Zuidoost.

Mario Hupsel was een markante persoonlijkheid. In duidelijke taal kon hij iedereen aanspreken die even een duwtje nodig had, of juist dacht wel even uit de hoogte te kunnen  doen. Bijzonder was de wijze waarop hij Eberhart van der Laan, toen als fractievoorzitter van de PvdA in Amsterdam, wegwijs heeft gemaakt in de Bijlmer en bijstond in de heftige discussies over sloop en vernieuwbouw. Als voorzitter van de afdeling heb ik altijd op Mario kunnen bouwen.

Wij gaan hem missen, ik zal hem missen.

Nick Bolte