10 november 2016

Actieagenda

De overwinning van Trump doet een schokgolf over de gehele wereld gaan. Ook in Nederland is al geruime tijd een mentale bewapening aan de gang. Als brede volkspartij ligt de PvdA onder vuur. Mensen vluchten in hun eigen schuttersputjes.

Voor alle mensen van goede wil voelt het beangstigend. Laat dit geen reden zijn in onze schulp te kruipen. Laat het ons motiveren aan de slag te gaan met de versterking van de sociaal democratie. U kunt gelijk beginnen, dit is de agenda voor de komende vier weken.

• Zondag 13 november: voorstel B&W over stadsdelen komt 17e al in de Raad. Hoe nu verder met de lokale democratie in de stadsdelen? Wij gaan as. zondag in discussie, 15.00-17.00 op het partijbureau Haarlemmerweg 516 in gebouw C. Aanmelden: [email protected] Alle leden zijn welkom.
  • Dinsdag 15 november: werkbijeenkomst voor actieve leden Zuidoost over Ieder kind doet mee(zie 21e), ombudswerk, campagne verkiezingen TK 2017 en GR 2018. In het stadsdeelkantoor Anton de Komplein, vanaf 20.00. Ook gaan wij langs bij de bestuurscommissie Zuidoost, dan in vergadering bijeen.
  • Donderdag 17 november: Algemene ledenvergadering afdeling Amsterdam in Binnenhof, Arent Janszoon Ernststraat 112, 20.00 uur. Voorafgaand bent u welkom op afdelingsborrel vanaf 17.00 in de Smeltkroes, vertrek met metro naar ALV om 19.00 uur.
  • Zaterdag 19 november: vanaf 11.00 uur in Calvijn College Pieter Calandlaan 3. Discussie over het nieuwe verkiezingsprogramma van de PvdA. Amendementen gaan door naar de landelijkeStemkamer, die open staat van 2 tot 9 december.
  • Maandag 21 november: Manifestatie Ieder Kind Doet Mee, ook in Zuidoost, 20.00 uur in No Limit. Dankzij de PvdA komt vanaf 2017 jaarlijks 100 miljoen extra beschikbaar voor kinderen die in armoede opgroeien. Hoe kan dat geld het best gebruikt worden? Wij vragen het aan iedereen met ideeën. Met o.a. Ama Asante, lid Tweede Kamer, Henk Boldewijn, lid Gemeenteraad en Muriel Dalgliesh, voorzitter bestuurscommissie Zuidoost.
  • Zaterdag 26 november: training ombudswerk Amsterdam van 10.00 tot 14.00 op het partijbureau Haarlemmerweg 516 in gebouw C. Aanmelden bij leden van het afdelingsbestuur.
  • Dinsdag 6 december: Algemene ledenvergadering Zuidoost 20.00. Locatie volgt nog. Op de agenda: verkiezingsprogramma PvdA (de stemming over amendementen is open tot vrijdag 9e 10.00 uur), de nieuw opzet van de stadsdeelverkiezingen in 2018 (op personen in de drie buurten: Bijlmer Centrum, Bijlmer Oost, Gaasperdam/Driemond), politieke actualiteiten, verkiezing extra bestuursleden, instemming begroting 2018 en proces verkiezingen 2018.
  • Woensdag 7 december: het is de dag van de vrijwilligers. Wij gaan ’s middags vrijwilligers in de sport in het zonnetje zetten. Opgeven bij ons gemeenteraadslid Henk Boldewijn.
  • Zaterdag 10 december: helpen vrijwilligers bij het inzamelen van producten die mensen kopen om aan de Voedselbank te geven. Aanmelden bij het afdelingsbestuur.

Goed nieuws is er ook: vandaag wordt de motie tot behoud, zonder korting op het budget, van de drie Buurwerkkamers in Zuidoost, door Maarten Poorter ingediend samen met GL, met steun van de gehele Gemeenteraad aangenomen. Actie voeren op de stoep van de Stopera heeft zin, ook de SP doet nu mee.

Dit weekend ontvangt u weer een ledenbrief. Voor de Manifestatie Ieder Kind Doet Mee op maandag 21e krijgt u volgende week nog een aparte uitnodiging. Eind november ontvangt u een uitnodiging, ook per post, voor de ALV op de 6e december.

Wij hopen u allen te mogen ontvangen. Namens het afdelingsbestuur,

Nick Bolte, voorzitter afdeling PvdA Amsterdam Zuidoost.